Sunday, October 18, 2015

ToneXpress pun ada fungsi sistem autodownline


Apa yang anda faham dengan konsep sistem autodownline ye?


Orang asyik mencari, autodownline, autoplacement, automatik downline, auto-pilot downline dan macam-macam lagi. Tetapi, sebelum beriya-iya sangat nak mencari tu, betul ke kita dah faham, apa yang dimaksudkan dengan autodownline ni? 


Sebelum saya gunakan sistem autodownline ni, saya juga ada gunakan sistem yang dibangunkan oleh pihak ToneXpress.


Alhamdulillah, sepanjang saya menjadi pengguna sistem tersebut, banyak jugak income yang berjaya saya hasilkan.  Kalau rajin, biasanya saya akan ceritakan tentang pencapaian saya dalam ToneXpress melalui blog saya yang satu lagi. 


Kali terakhir saya dapat komisyen dari ToneXpress adalah pada September 2015.


Apa yang saya faham tentang konsep sistem autodownline, dan apakah yang menjadikan sesuatu sistem autodownline tu akan berkesan? 


1. Sistem autodownline sebenarnya bukanlah benar-benar automatik

Atau mungkin patut saya katakan ianya semi-automatik. 


Untuk menjadikan satu-satu sistem itu automatik, kita kena lihat juga siapa dibelakang pihak penyedia sistem itu sendiri. Kalau penyedia sistem tu adalah someone yang nobody dan tak mempunyai kepakaran dan kemampuan untuk manage sistem tu, sia-sia je join dengan dia. 


At least orang yang nak manage sistem autodownline ni, paling kurang berpangkat JC. Kalau pangkat lebih tinggi dari tu lebih baik. 


Kalau branch sendiri yang nak manage itu lebih menyakinkan. 


Sebab tu, walaupun saya ada pengetahuan untuk manage sistem autodownline macam ni, saya tak buat. Saya tahu, prosesnya sangat leceh dan saya perlu ada ready stock yang mencukupi. 



Daripada saya pening-pening nak fikir tu semua, lebih baik saya join je mana-mana group yang memang ada sediakan sistem autodownline



2. Limpahan downline diperolehi hasil daripada pemasaran secara aktif

Ini yang orang tak nampak. 


Bila dia tengok ada perkataan auto, kemudian ada perkataan downline, dia fikir lepas join terus dapat downline secara automatik walaupun tak promosi. 


Tolong jangan jadi bangang. Syarat untuk berjaya dalam bisnes ni ialah kena jadi pandai, bukan sebaliknya. Tak boleh tidak, anda kena jadi cerdik. 


Dalam bisnes, orang yang cerdik ni la yang biasanya akan dapat income yang lumayan. Untuk yang kurang cerdik, akhirnya akan bungkus, gulung tikar dan sebagainya. 


Ni la saya nak cerita, downline tu akan datang sendiri kalau anda ada upline yang buat marketing secara aktif dan konsisten. Lagi agresif upline anda buat marketing, lagi tinggi peluang anda untuk dapat downline secara automatik walaupun anda tak buat promosi langsung. 


Akan tetapi, kalau anda duduk dibawah upline yang tido, yang buka laptop atau pc pun sebulan sekali, jangan harap la nak dapat limpahan downline dari upline macam ni. Kirim salam je. 


3. Anda tetap perlu buat marketing walaupun dah guna sistem autodownline 

Satu hari tu, ada yang tanya saya, kalau dah join melalui sistem autodownline, perlu buat promosi lagi ke? 


Eh apa ke &^*(*(^ soalan ni?


Dah tentulah ko kena buat promosi. Kalau ko tak buat promosi, macam mana prospek ko nak tau, mana satu ko punya link untuk dia join nanti. 


.

..

...

Haish itu la dia manusia. 


Apa sikap ni? Nak berjaya tapi tindakan tak serupa orang yang nak berjaya. Dari soalan-soalan yang ditanyakan pun, kita boleh pertikaikan, sama ada orang ni betul-betul nak berjaya atau sekadar terpengaruh dengan kejayaan orang lain, lepas tu berharap diri sendiri pun boleh berjaya macam tu jugak. 


Aih entahlah. 


Apa pun, sekarang ni, saya ada dua sistem autodownline yang support kerja-kerja pemasaran saya. 


Pertama dari pihak ToneXpress


Satu lagi dari pihak Autodownline 123.     


Korang daftarlah mana-mana satu yang berkenan di hati. Lepas dah daftar buatlah promosi tu ganas-ganas sikit. Kalau promosi pun lembab, ada hati nak income lebat. Ceh


 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...