Wednesday, October 14, 2015

Tahun baru dan bulan kedua menggunakan sistem autodownline Tone Excel


Selamat tahun baru 1437Hijrah.


Bulan Oktober 2015 merupakan bulan kedua saya menjadi pengguna sistem Autodownline untuk memudahkan kerja-kerja mempromosikan program referral WOW Tone Excel. 


Setakat dua bulan menggunakan sistem autodownline ni, banyak jugak pengalaman baru yang dapat saya saksikan. Maklumlah, sebelum ni saya memang tak pernah gunakan sebarang skrip ataupun sistem autodownline untuk buat promosi. 


Kalau guna sistem autoresponder tu biasalah.


Fungsi sistem autoresponder pun sebenarnya adalah untuk memudahkan proses komunikasi antara kita dengan prospek, itu sahaja. Ia bukanlah satu tools magik yang bila kita gunakan, dengan tiba-tiba dan tak semena-mena kita boleh dapat banyak downline. Bukan itu fungsinya. 


Jadi memandangkan sekarang ni, saya pun gunakan sistem autodownline untuk menjadikan bisnes ni automatik, maka saya terpanggil untuk kongsikan pengalaman saya menggunakan sistem autodownline ini kepada anda.

Nah nampak tak bahagian yang saya highlight degan kotak berwarna merah tu. Perasan tak dia ada tulis kat situ, spillover from upline



Daripada apa yang saya perhatikan, ramai sebenarnya yang join Tone Excel tapi tak berapa pandai sangat nak buat promosi. Pada saya, tak pandai buat promosi, itu bukannya satu isu yang besar. 


Saya sendiri pun bukannya pandai sangat buat promosi. Saya pun macam anda jugak, masih lagi belajar dan tambah ilmu serta sentiasa baiki diri untuk hasilkan yang terbaik. 


Jadi, jika tak pandai promosi bukannya masalah utama, apa masalah sebenarnya? 


Masalah paling utama yang saya dapat detect ialah masalah tak konsisten bila buat marketing. Mudah sangat hilang fokus. Bila dah join tu, masa awal-awal je semangat nak buat bisnes ni, alih-alih bila dah sampai satu tempoh masa, dia terus down dan dah tak nampak lagi sebarang usaha untuk promosikan bisnes Tone Excel ini. 


Padahal, nak promosikan bisnes tone excel bukannya susah sangat pun. Cuma perlu promosikan je link sistem autodownline masing-masing. Itu sahaja.


Saya nak tarik perhatian anda sekali lagi pada screenshot diatas. 


Hari ini, saya buat promosi bisnes ni bukan semata-mata untuk saya. Mungkin walaupun saya buat promosi, sebenarnya saya buat semua ni untuk manfaat donwline-downline yang pernah mendaftar dibawah saya. 


Anggaplah seperti ini adalah suatu bonus kerana anda mendaftar melalui saya. Ya... saya adalah antara yang aktif mempromosikan bisnes ni menggunakan teknik-teknik pemasaran yang memang saya tau macam mana ia berfungsi. 


Ya pastinya, bila saya join bisnes ni.... saya tak ada pilihan lain, selain untuk berjaya. Saya terpaksa berjaya dan saya perlu berjaya dalam bisnes ni. Saya dah pilih untuk join dan buat bisnes ni, jadi saya tak akan sesekali sia-siakan apa yang dibina. 


Semangat baru sempena tahun baru. 


Harapnya ia akan terus membara dan terus kekal konsisten. 


  

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...